bannerfoto2

Vrijwilligers, RTW FM Radio, Oud .... en wat dan (nog)?!

VRIJWILLIGERS

Op 3 februari 2016 vond de eerste vrijwilligers informatieavond voor Hospice Waddinxveen plaats. Alle 92 belangstellenden waren aangeschreven voor deze avond. Er waren uiteindelijk 53 mensen naar Cultuurhuys De Kroon gekomen.

Tijdspad vrijwilligers Hospice Waddinxveen

Aanmelden met formulier en motivatie
Afspraak voor een kennismakingsgesprek met een coördinator en Quirien Groenendijk of Monique Tosserams
Aspirant vrijwilliger voor aan bed, in de tuin, koken, boodschappen, Laatste Zorg, de was, onderhoud gebouw etc.
Trainingsweekend in NH Hotel de Leeuwenhorst op 12 en 13 november 2016
Evaluatiegesprek met de coördinator voor go or no-go
Vrijwilligersovereenkomst

RTW FM RADIO

Op 18 februari 2016 was Quirien Groenendijk uitgenodigd door Wadd-oud om in hun programma op RTW FM te komen vertellen over de werving van vrijwilligers voor het hospice Waddinxveen.
Dus naar de studio van RTW FM (het lokale radio station van Waddinxveen). Ze zenden 24 uur per dag uit op de kabel 103.4 mhz. Het lijkt wel Hilversum in het klein.
Bijzonder aardig ontvangen en toen van 19.00 tot 20.00 uur in de lucht.
Slechts onderbroken door vier muziekjes en veel kunnen vertellen over het nog te bouwen hospice. De programmamaker die met mij in gesprek ging zegt dat er gemiddeld 4000 mensen elke derde donderdag van de maand naar dit programma luisteren.
Terwijl je in gesprek ben zie je op een TV scherm vragen van luisteraars binnenkomen.
Dus die luisteraars waren er want er zijn veel vragen gekomen.
Variërend van waar komt het nou?, zijn er ook betaalde banen?, wat draagt de gemeente bij? wat moet je opleidingsniveau zijn voor vrijwilliger?

Uitgenodigd om nog eens langs te komen en ook RTW FM uitgenodigd om het moment van het slaan van de eerste paal extra luister bij te zetten.

Radio RTW FM gaat nadenken hoe ze een actie op touw kunnen zetten in Waddinxveen voor sponsoring van het hospice.

Oud .... en wat dan (nog)?!

Op zaterdag 13 februari 2016 werd in de Ontmoetingskerk te Waddinxveen een middag gehouden rondom de onderwerpen zorg, ouderen en dementie. De gezamenlijke Protestantse wijkgemeenten Immanuëlkerk en Ontmoetingskerk droegen de verantwoordelijkheid voor deze activiteit. Zij doen dit omdat zij zoeken naar mogelijkheden om invulling te geven aan hun taak als 'zorgzame kerk'.

Deze middag had een tweeledig doel: enerzijds kunnen betrokkenen zo nader geïnformeerd worden bij hun taak om zorg te dragen voor anderen, voor ouderen, ook voor mensen met dementie, anderzijds kunnen mensen uit de buurt zien dat de kerk wellicht iets kan betekenen als er mantelzorg, advies en/of vrijwillige hulp nodig is.

In de hal van de kerk was een informatiemarkt waar m.n. plaatselijke vrijwilligersorganisaties zich konden presenteren. Een goede gelegenheid om ook vanuit onze organisatie te laten zien waar wij ons voor inzetten. Monique Tosserams heeft namens het hospice Waddinxveen daar met veel mensen gesproken en gebleken is dat de komst van het hospice Waddinxveen zeer goed bekend is!