bannerfoto2

Opleiding vrijwilligers voor het hospice Waddinxveen

Een hospice kan alleen bestaan door de inzet van vrijwilligers, of dat nu zorgvrijwilligers of kook-, klus-, tuin- of andere vrijwilligers zijn. Er zijn heel veel soorten vrijwilligers en er zijn ook veel vrijwilligers nodig. Kijk daarvoor op onze website www.hospicewaddinxveen.nl

Het hospicegebouw Waddinxveen wordt nu gebouwd en zal medio 2017 opgeleverd worden.
Dat betekent dat de kennismaking met en de opleiding van vrijwilligers moet gaan beginnen.
De eerste kennismaking met de vrijwilligers individueel was al gebeurd en op 12 en 13 november 2016 was de eerste collectieve kennismaking in Hotel NH Leeuwenhorst te Noordwijk. Hierna volgen nog meer opleidingsdagen.

Een impressie van het weekend van 12 en 13 november door Marianne Boone, directeur Hospice Gouda;
het weekend met de aspirant vrijwilligers hospice Waddinxveen is uitstekend verlopen. We kijken terug op een zeer succesvolle 2-daagse met gemotiveerde en enthousiaste mensen. De onderwerpen kennismaking en communicatie met de daarbij horende werkvormen hebben hun vruchten afgeworpen, in een veilige en betrouwbare omgeving. Je moet tenslotte jezelf laten zien en dat vraagt om veiligheid. Er was ook veel gezelligheid! Het gevarieerde programma is goed ontvangen en de accommodatie en het personeel verdienen alle lof. Het boekje ‘Haring bij ’t ontbijt’ wat is meegeven bij het naar huis gaan, was een hele leuke verrassing.

Dank aan Henk ter Heide en Monique Tosserams die zaterdagmiddag zijn geweest voor het geven van informatie en de power point van Quirien Groenendijk. De vragen die mensen naar aanleiding daarvan hadden, hebben we zondagmorgen tijdens de bespreking van de wolkwoorden meegenomen. Wij krijgen de indruk dat het nu helder is voor deze groep dat wij de exploitatie gaan doen, en wat dat precies betekent voor de komende maanden en vanaf de opening.

Goed om enthousiaste gezichten te zien en onze plannen te kunnen delen.
De vrijwilligers toonden zich uiterst enthousiast, stelden ons veel vragen en maakten interessante opmerkingen. Al met al een geslaagde expeditie.
Dit weekend en de overige activiteiten zijn financieel mogelijk gemaakt door de volgende fondsen, waarvoor wij hen veel dank verschuldigd zijn.