Opbrengst verkoop kunstkoeien

Opbrengst verkoop kunstkoeien voor Hospice Waddinxveen, uit HvH d.d. 3 mei 2017.

In winkelcentrum Gouweplein stond april in het teken van ''voorjaar en kunst''. Op verschillende vrijdagen en zaterdagen konden bezoekers in deze periode een kunstenaar uit de regio aan het werk zien tijdens het zogenoemde ''Gouwe Koeienkunst project''. In totaal werden vier levensgrote koeien beschilderd.

Zterdag 29 april werd het project afgesloten met een kunstmarkt en werd een cheque overhandgd aan Hospice Waddinxveen door de voorzitter van de winkeliersvereniging Henk de Bas. Door verkoop van de vier beschilderde kunstkoeien werd een bedrag van € 1.800 opgehaald voor het hospice.

Tijdens de uitreiking waren de kunstenaars aanwezig en ook enkele eigenaren van de kunstwerken. De penningmeester van het Hospice Waddinxveen, Gert Breteler, nam de cheque in ontvangst en sprak een dankwoord uit. Hij legde in het kort de stand van zaken uit met betrekking tot het hospice.

Het streven is nog steeds dat het hospice in september 2017 kan gaan draaien.